Dekolonisatie - Reisverslag uit Gili, Indonesië van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Dekolonisatie - Reisverslag uit Gili, Indonesië van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Dekolonisatie

Door: D&M

28 September 2014 | Indonesië, Gili

Tja, niets is voor de eeuwigheid. In breder perspectief hebben we Indonesie al tientallen jaren terug verlaten, maar nu gaat het ons ook persoonlijk raken. De laatste dagen, wij vermoeden zelfs dat, wanneer jullie dit lezen, onze laatste vakantiedag al begonnen is.
De laatste dagen hebben we op gepaste wijze doorgebracht: beetje luieren, beetje lezen, beetje zwemmen en natuurlijk lekker eten en drinken. En onder "zwemmen" verstaan we dan ook snorkelen, wat een paar mooie encounters heeft opgeleverd met bijvoorbeeld schildpadden. Fascinerend en rustgevend!
De temperaturen zijn best hoog, waardoor we ons niet erg geroepen voelen om op andere wijze dan uitsluitend "zijn" zweet op te roepen. De omgeving van Ubud bood daartoe best wat mogelijkheden, maar hé, het is wel vakantie! En de prachtige afwisseling tussen wat wij dan maar tropisch oerwoud noemen en de rijstvelden kunnen we ook prima op een rustiger manier op ons netvlies laten branden.
Ons laatste verblijf is trouwens bepaald geen straf te noemen. Noemden we al eerder "The Blue Lagoon" in de vergelijking met de waterval van Tawangmangu, nu is het hele eiland waar we zitten Blue Lagoon-like. Misschien ook een beetje "Castaway", maar dan met mensen en communicatiemiddelen, wel zo prettig ... Onze overtocht van het grote Bali naar Gili Air ging met zo'n snelboot zoals jullie die misschien wel kennen uit Robinson, leuk om te doen, zeker als je weet dat de vergelijking met Robinson niet opgaat voor het eten en drinken. Echt ontzettend lekker om op deze manier onze Stille Kracht-experience af te sluiten. Later op de dag de koffertjes vullen, nog maar eens lekker eten en ons opmaken voor de lange zit naar Amsterdam. Meet you there! Voor nu: selamat!!

• 28 September 2014 - 13:58

Raymond:

Geniet nog van jullie laatste koloniale vakantiedag en alvast goede reis terug! Het is een zeer mooie vakantie geweest zo te lezen. De nazomer is hier inmiddels in volle gang (rond de 22*C) dus als jullie weer terug zijn kunnen jullie op een terrasje nog heerlijk in het zonnetje nagenieten van deze reis.... Tot snel! Xxx

• 28 September 2014 - 22:31

Mandy:

Ahh ik voel gewoon met jullie mee. Dat gevoel van een vakantie die er bijna opzit. Zo herkenbaar! Fijne reis en we zien elkaar snel. Kus Mandy

• 28 September 2014 - 22:53

Marja:

Ja dames aan alles komt een eind dus ook aan jullie geweldige vakantie. Goede reis terug en kan niet wachten om alle verhalen te horen en het is hier ook nog een lekker weer dus valt het niet zo tegen. Tot dinsdag, liefs van ons.

Verslag uit: Indonesië, Gili

De Gordel van Smaragd, Indonesie 2014

Een beladen dag om met een reis te starten: nine-eleven is onlosmakelijk verbonden met een draaipunt in de geschiedenis. Maar niet bij stilstaan, maar dat is ook al vanwege de recente gebeurtenissen in de Oekraine makkelijker gezegd dan gedaan. Maar goed: er is geboekt we hebben d'r zin an en (schoon)broertje meldt zich tegen 07.30 uur om ons naar het vliegveld te brengen. Vlucht SQ 323/5152 moet ons tussen 11.15 uur (NL) en 09.30 uur (Indo) naar Yogyakarta brengen. Een lange zit, maar Singapore Airlines is a great way to fly.
Indonesie is nogal wat anders dan IJsland en we denken dat het ook niet het Azie is dat we kennen. De oudere lezertjes onder jullie herinneren zich zeker nog Pleuni Touw onder de douche in de Stille Kracht, de geletterde lezers hebben nog wel ergens een exemplaar van Max Havelaar liggen. En voor allemaal geldt: Indonesisch eten is lekker!
We weten niet hoevaak we verbinding kunnen maken en in de gelegenheid zijn een verslag te plaatsen. We doen ons best en hopen jullie zoveel mogelijk up-to-date te houden van onze ervaringen in dit voor veel Nederlanders intrigerende deel van de wereld. Voor nu: happy dreams. Wij moeten nog even door.