Dag 19 Klaipeda - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Dag 19 Klaipeda - Reisverslag uit Klaipėda, Litouwen van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Dag 19 Klaipeda

25 Juni 2015 | Litouwen, Klaipėda

Gisteravond hakt er in. Bij het luiden van de wekker wijzigen we onze plannen. Ik spring in mijn huispak (geen onesie) om de parkeermeter bij te vullen en kruip daarna weer snel in bed. Ik zet de wekker 1,5 uur verder en draai me om. Marina draait mee. Vakantie is toch heerlijk.
Om 10.00 uur proberen we het opnieuw. We starten rustig: douchen, ontbijten, een koffietje van de koffiebar om de hoek, theetje van het huis. Gelukkig is Klaipeda maar een klein stadje en hebben we gistermiddag al veel gezien. Ons plan was vandaag naar de Kruisenheuvel te rijden, maar gezien de tijd gaan we voor plan b. Een tripje naar de Kruisenheuvel zal zeker 5 uur duren. We schuiven een bezoek door naar een later moment.
Net als we naar buiten willen gaan, begint het keihard te regenen. Die bui wachten we wel even af. Als het eenmaal droog is, gaan we de stad in. We lopen langs het water naar de cruise terminal en de haven. Doen een rondje oude stad, lunchen in een zeer gezellig smal straatje vol terrasjes en eindigen met een biertje en potato chippie bij een Ierse pub. Inmiddels is de zon weer gaan schijnen. De afgelopen dagen zijn de ochtenden grijs en nat, in de namiddag trekt het helemaal open en gaat de zon schijnen. Die uurtjes in de namiddag proberen wij zo goed mogelijk te benutten. Voor een plekje in de zon moeten we deze drie weken wel ons best doen. Het overgrote deel van de terrassen staan vol met parasols of zijn overdekt met een tent (liefst nog met zijflappen). Een echte Balt zit graag in de schaduw, hebben wij gemerkt. De meeste hebben dan ook een redelijk witte huid. Vanmiddag wordt het dan ook een tent (inclusief de flappen), maar wel met de zon die nog net op onze bolletjes schijnt.
Gisteravond is koken er niet van gekomen. De lunch, dumplings en oude vingers lagen als een steen op onze maag. Het bier deed de rest. Vanavond koken we wel. Er staat een gezonde maaltijd met kikkererwten, kipfilet en bloemkool op het menu. De avond brengen wij door met Fox Life. Onderuit op de bank met Grey´s anatomy en Castle. Het is zo´n avond dat je blijft kijken omdat het zo spannend is. En dan uiteindelijk nog niet weten hoe het afloopt omdat het ´wordt vervolgd´.

Geen kilometers.
15 graden. Regen, met name in de ochtend.
3,88 liter bier

• 28 Juni 2015 - 12:15

Raymond:

Ik liep helaas een paar dagen achter maar heb me weer helemaal bijgelezen hoor. Mooie verhalen weer en die wijnton met zo'n glazen achterkant aan het strand lijkt me idd een hele mooie ervaring. Jullie zullen erg genoten hebben. Het is nu zondagmiddag. Ik denk dat jullie één dezer dagen wel weer richting Den Haag komen toch? Dat zit die hele mooie en bijzondere reis (dat maak ik iig op uit jullie verslagen) er weer op. Goede terugreis en spreek jullie snel weer... Xx

• 28 Juni 2015 - 21:51

Ma, Marja, Pa, Pim:

Hay Lady's, wij zijn weer bij met het lezen van alle reisverslagen en benieuwd naar alle foto's. Blij dat jullie de verslagen weer kunnen versturen, fijn hé dat Ziggo. Nog een paar daagjes genieten en dan zit het er weer op. Zien jullie snel.

Groetjes en liefs van ons.