Dag 1 Den Haag - Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Dag 1 Den Haag - Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Dag 1 Den Haag - Berlijn

07 Juni 2015 | Duitsland, Berlijn

We beginnen vandaag aan onze roadtrip. De komende drie weken toeren wij met onze bolide door de Baltische staten. Hoe leuk is dat? We hadden gepland in alle vroegte te vertrekken, maar het eerste obstakel - de wekker - hebben we niet kunnen nemen. Vijf uur blijkt best wel vroeg, zelfs als je op vakantie moet. De snooze-knop doet wonderen. Uiteindelijk starten we de auto om 6.42 uur. Nadat we er in Zoetermeer achterkomen dat we het parkeerpasje voor Krijn en Truus zijn vergeten achter te laten, kunnen we om 7.20 uur voor een tweede keer thuis wegrijden. Nu kan het dan ook echt beginnen. Alles wat we nu nog vergeten, mag vergeten worden.
De reis naar Berlijn verloopt voorspoedig. Zeker in de vroege ochtend is het heerlijk rustig op de weg. De cruisecontrole doet zijn werk. Na onze eerste stop, na circa 360 km, krijgen we enig oponthoud door wegwerkzaamheden. Dat zorgt uiteindelijk voor een aanzienlijke vertraging. Kostbare biertijd. Met Marina achter het stuur en Debby al soezend op de passagierstoel stevenen we op ons einddoel af: Van der Valk Brandenburg bij Berlijn. Het hotel krijgt een cijfer 8 voor ‘praktisch’. Het ligt namelijk dichtbij het station (bahnhof); het centrum van Berlijn is makkelijk te bereiken. Voor ‘gezelligheid’ geven we een cijfer 3. Laten we het erop houden dat we de gemiddelde leeftijd zeker 50 jaar naar beneden brengen. Zelfs Marina.
Om half vijf stappen we de S-bahn uit. We besluiten ons vochtgehalte op peil te brengen op een terras op Häckische markt. Een enorm gezellig, overvol plein. Zon, bier, biefstuk en een prettige straatmuzikant die ons vermaakt: we vinden het nu al leuk!
Bij terugkomst in onze verzorgingsflat drinken we een laatste biertje in de hotelbar en gaan daarna met de kippen op stok. Morgenochtend vroeg rijden we verder naar Warschau.

762 km
23 graden celsius
2,1 liter bier

• 10 Juni 2015 - 20:15

Raymond:

2.1 liter bier maar? Jullie vakantie moet echt nog beginnen hè!

• 10 Juni 2015 - 20:35

John En Kathinka:

23 liter bier en 2,1 graden. Dat is veel bier en koud. Als je dan in je verzorgingsflat thuis komt is het goed dat de kachel daar op 25 graden staat en de zuster helpt als je na al dat bier moet plassen. Veel plezier en goede reis verder

• 10 Juni 2015 - 20:47

Tante Von:

Hey Deb en Marina,
    Een hele fijne vakantie toegewenst. Leuk weer om te volgen wat jullie zoal doen!
    Geniet ervan, geniet ik hier een beetje mee ;)

• 10 Juni 2015 - 23:23

Mandy:

'Laten we het erop houden dat we de gemiddelde leeftijd zeker 50 jaar naar beneden brengen. Zelfs Marina.' ZO GRAPPIG! haha. Veel plezier! Kus Mandy

• 11 Juni 2015 - 11:18

Toos:

Het blijft leuk om vanaf je computer heerlijk mee te reizen en te genieten van alle verslagen/foto's
    van al jullie belevenissen.
    Geniet van al het mooie/leuke/bijzondere dingen die op jullie pad komen, wij genieten mee.
    Een groet voor.........van.......Toos.

• 11 Juni 2015 - 14:30

Ma, Marja, Pa, Pim:

Hi Dames,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Zijn wij niet mee zitten jullie nog tussen de ouwetjes, haha. Wij kijken uit naar het volgend verslag, groetjes en liefs van ons.