Dag 4 Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Dag 4 Warschau - Reisverslag uit Warschau, Polen van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Dag 4 Warschau

10 Juni 2015 | Polen, Warschau

Op onze laatste dag in Warschau trekken we onze wandelschoenen aan. We wandelen deze ochtend naar het Nationaal Stadion. Deze is gebouwd voor het EK voetbal 2012. Het is een multifunctioneel stadion waarin ook gevoetbald zou kunnen worden. Er worden dagelijks rondleidingen gegeven. Wij hopen vandaag een tour te kunnen krijgen. De ochtendwandeling er naartoe is heerlijk. We hebben de afgelopen dagen genoeg calorieën binnen gekregen, het is prettig als we daar een deel van af kunnen werken. Binnen het uur komen we bij het stadion aan. Daar blijkt al snel dat we het hele eind voor de kat z’n k*t hebben gelopen. Er wordt vandaag slechts één Engelstalige tour gegeven, namelijk om 14.00 uur. We besluiten daar niet 4 uur op te wachten en kiezen ervoor een ticket voor het ‘viewing point’ te kopen. Daarmee mogen we op één bewuste plek het stadion in, indien gewenst op een stoeltje zitten en naar de grasmat kijken. Aldus geschiedde. Het stoeltje zat heerlijk en de grasmat lag er prima bij. Ook een shirtje kopen van Legia Warschau (een verzoek van een vriendinnetje) blijkt onmogelijk. Bij het stadion, en ook in de gehele stad nergens te verkrijgen. Enigszins teleurgesteld wandelen we via het nieuwe centrum van Warschau terug naar de Oude Stad. We onderbreken onze wandeling met een lunch en wandelen daarna weer uitgerust verder. Onderweg maken we wat laatste foto’s en snuiven nog wat sfeer op in de Oude Stad. In de middag consumeren wij onze laatste Poolse biertjes en eten een ijsje. Voordat we terugkeren naar ons appartement proberen we onze laatste slotties op te maken. Nadat het ons maandag uiteindelijk lukte om geld te pinnen, waren we zo blij, dat we in ons enthousiasme iets teveel slotties hebben gepind. Helemaal niet nagedacht over het prijsniveau in Polen. Dus we laden onze Opel Corsa vol met 15 liter water, 1 kilo pasta, couscous en wat overige etenswaren. Als er oorlog komt, zijn wij voorbereid. Met de slotties die we nu nog overhebben, kunnen we de tol op de terugweg betalen en een of tweemaal tanken.
Terwijl Marina een overheerlijke maaltijd op tafel zet, begin ik met het inpakken van de koffers. De rest van de avond brengen wij op de bank door, ontspannen met een boekje in de hand en een laptop op schoot. Morgen rijden we naar Vilnius, de hoofdstad van Litouwen, en daar begint voor ons de reis pas echt. Onze daadwerkelijke bestemming: Estland, Letland en Litouwen. Wij zijn er klaar voor!

24 graden celsius
2 liter bier
1 koffie
1 water
1 verse kiwi sap

• 13 Juni 2015 - 22:49

Raymond:

Dolletjes! Twee verslagen op één avond! Maar wederom (het hegint misschien wat ééntonig te worden) genoten van de verhalen. Bon voyage richting Litouwen! Xx

• 14 Juni 2015 - 11:21

Ma, Marja, Pa, Pim:

Het valt me tegen dat jullie water hebben ingeladen en geen bier, haha. Op naar de volgende bestemming en het volgende reisverslag. Liefs van ons.

• 15 Juni 2015 - 23:27

John En Kathinka:

Begrijp er net als MARJA niets van dat jullie het overschot aan slotties omgezet hebben in water. Jullie hadden ze ook gewoon bij de Poolse winkel in de driebergenstraat in kunnen wisselen. Alvast een tip het geld wat jullie over hebben in Estland Letland en Litouwen niet omzetten in water!!!!! Er zijn nl ook Estlandse Letlandse en litouwse winkels op de paul krugerlaan. Of gewoon bij de AH natuurlijk.