Tammi Terrell & Marvin Gaye en natuurlijk Drs. P. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Tammi Terrell & Marvin Gaye en natuurlijk Drs. P. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Tammi Terrell & Marvin Gaye en natuurlijk Drs. P.

Door: D&M

23 September 2014 | Indonesië, Ubud

Wat hebben die gasten nu te maken met onze reis? The Blue Diamonds, OK, Sandra Reemer heeft een Indonesisch tintje en voor de jonkies: ook Caro Emerald beroept zich op Indo-roots. Edoch, it's not the sight but the sound. Tammi en Marvin zongen ons, in gedachten althans, moed in op onze tocht naar de top van de IJen-vulkaan. "Ain't no mountain high enough", nou echt wel. Zware klim, maar de beloning was er naar. Prachtig uitzicht rondom, een schitterend, bijna onnatuurlijk gekleurd meer in de krater, adembenemend! Maar och, buiten adem waren we toch al ...
Met bewondering hebben we gekeken naar de dragers, die de zwavel welke in grote hoeveelheden voorkomt bij het meer loshakken en naar de bewoonde wereld dragen. Het ziet er naar uit dat ze meer dragen dan hun eigen gewicht, maar als nuancering dient dan dat ze dat hoofdzakelijk bergafwaarts dragen. Maar dan nog, petje af.
Dat hoogtepunt was ons laatste op Java. De door een aantal van jullie zo gevreesde oversteek naar Bali luidt een nieuw hoofdstuk in van onze reis. Geestelijk begeleid door Heinz Polzer met zijn "Veerpont" varen we rustig naar Bali dat net als Omsk erg mooi blijkt, maar niet zo ver. Anders dan Java, dat valt direct op aan de architectuur en aan het eten. En ook hier prachtige natuur, naast de onvermijdelijke rijstvelden.
Op Bali hebben we een voor ons gevoel relaxed programma, met veel natuur en ook lekker tijd voor ons zelf. Het is uiteindelijk toch vakantie, niet waar? En dat geschreven hebbende realiseren we ons dat de laatste week van die vakantie inmiddels is begonnen: time flies when you're having fun en een Bintang. En over drank gesproken: morgen (24 september) drinken we wellicht de befaamde Kopi Luwak, de wereldberoemde keutelkoffie. Dat is eens wat anders dan lof, schorseneren of prei. Voor nu: selamat!

• 23 September 2014 - 22:50

John:

Koffie dat is toch niets voor jou Debby ! Ik zou er dan maar irish keutelkoffie van maken. Als het lekker is maken we het de volgende keer hier ook. Whisky genoeg en Punto en stilo hebben beloofd hun best te doen op de kattenbak. Gr John en kathinka

• 24 September 2014 - 07:02

Raymond:

Ik zat al te bedenken hoe Drs. P in dit hele verhaal verwerkt moest worden maar aan het einde was hij daar dan toch! Whahaa.... Geniet nog lekker van jullie laatste week daar en proost! Xx

• 24 September 2014 - 09:57

Mandy:

O zo leuk om te lezen :). Ik persoonlijk ben verliefd op het plaatsje Ubud. Kunstenaarsstadje, fits us, haha. Gaan jullie daar ook nog heen? Veel yogatuinen en hippe koffietentjes daar. O ja, en een monkeyforest, altijd leuk. Geniet er nog van! Liefs Mandy, en Sander, Gioia en Vita uiteraard.

Verslag uit: Indonesië, Ubud

De Gordel van Smaragd, Indonesie 2014

Een beladen dag om met een reis te starten: nine-eleven is onlosmakelijk verbonden met een draaipunt in de geschiedenis. Maar niet bij stilstaan, maar dat is ook al vanwege de recente gebeurtenissen in de Oekraine makkelijker gezegd dan gedaan. Maar goed: er is geboekt we hebben d'r zin an en (schoon)broertje meldt zich tegen 07.30 uur om ons naar het vliegveld te brengen. Vlucht SQ 323/5152 moet ons tussen 11.15 uur (NL) en 09.30 uur (Indo) naar Yogyakarta brengen. Een lange zit, maar Singapore Airlines is a great way to fly.
Indonesie is nogal wat anders dan IJsland en we denken dat het ook niet het Azie is dat we kennen. De oudere lezertjes onder jullie herinneren zich zeker nog Pleuni Touw onder de douche in de Stille Kracht, de geletterde lezers hebben nog wel ergens een exemplaar van Max Havelaar liggen. En voor allemaal geldt: Indonesisch eten is lekker!
We weten niet hoevaak we verbinding kunnen maken en in de gelegenheid zijn een verslag te plaatsen. We doen ons best en hopen jullie zoveel mogelijk up-to-date te houden van onze ervaringen in dit voor veel Nederlanders intrigerende deel van de wereld. Voor nu: happy dreams. Wij moeten nog even door.