Zondag 9 september 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Zondag 9 september 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Zondag 9 september 2012

09 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Omgeving Atlantische oceaan – zondag 9 september 2012

Op zit moment zitten we in het vliegtuig. De reis zit er bijna op. Nu alleen nog de landing, douane, koffers van de bagageband afhalen en dan staat het welkomstcomité ons op te wachten.

Een korte schets van onze laatste vakantiedag:
Vanochtend zijn we langs de zuidkust richting Kevlavik gereden, waarbij Nirvana door de boxen galmt. Dat is nog eens heerlijk wakker worden. Bij Krysuvik hebben we onze eerste stop gemaakt. Dit is één van het actiefste hete bronnen gebied van Zuidwest-IJsland. Het is niet het eerste hete bronnen gebied wat we zien, maar het blijft fascinerend. En de stank went niet. Een klim naar boven brengt ons bij het grootste spuitende stoomgat ter wereld. Daar worden we ook nog eens getrakteerd op een prachtig uitzicht op de borrelende modderpoelen en omgeving.
Vlakbij het solfatarenveld Krysuvik ligt een groen meer in een explosiekrater, Graenavatn genaamd. Hier zijn we gestopt om beneden bij de krater te kijken.
Onderweg hebben we in de haven bij het vissersplaatsje Grindavik een bakkie gedaan. Daarna zijn we doorgereden naar het vliegveld. Tijdens het wachten hebben we daar noodgedwongen twee flessen Absolut Vodka gekocht. De IJslandse kronen moesten immers op.
Tot nu toe loopt de terugreis voorspoedig. Over twee uur (een half uur eerder dan gepland) zetten we voet op Nederlandse bodem.

Ons blog stopt hier. Wij danken jullie allemaal hartelijk voor de enthousiaste reacties. Tot volgend jaar!

Liefs, Marina en Debby

• 10 September 2012 - 09:17

Raymond:

Welkom thuis kanjers! We contacten vandeweek wel ff... xx

• 10 September 2012 - 12:03

Reggie:

Erg leuk die verhalen van jullie en ook de foto's zijn indrukwekkend! Debby, ik spreek je morgen wel. Geniet nog maar even van jullie vrije dag.