Woensdag 29 augustus 2012 - Reisverslag uit Egilsstaðir, IJsland van debbyenmarina - WaarBenJij.nu Woensdag 29 augustus 2012 - Reisverslag uit Egilsstaðir, IJsland van debbyenmarina - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 augustus 2012

29 Augustus 2012 | IJsland, Egilsstaðir

IJsland, omgeving Seydisfjördur – woensdag 29 augustus 2012

Het is alweer onze laatste avond in Seydisfjordur. Op dit moment zitten we met onze voetjes op de bank, laptop en boek op schoot en Joss Stone galmt door de speakers. Het is erg leuk om al jullie reacties te lezen en nog leuker dat jullie allemaal met ons mee reizen. Morgenochtend vertrekken we vroeg naar het zuiden van IJsland en laten de oostfjorden achter ons. We hebben onze koffers al voor het merendeel ingepakt. Alleen nog een paar uurtjes slapen en we kunnen aan ons volgend avontuur beginnen. Het kan dus zomaar zijn dat wij weer even van de radar verdwijnen door een gebrek aan wifi. Maar we gaan zeker op zoek naar een plek waar we de laptop kunnen inpluggen op het wereldwijde web. We kunnen niet meer zonder.

Vanochtend zijn we langs het Lagarfljot meer naar de waterval Hengifoss gereden. Om precies te zijn: tot aan de parkeerplaats. Vanaf hier hebben we de klim naar boven ondernomen. De Hengifoss is een 118 meter hoge waterval die over een loodrechte rotswand naar beneden valt. Het allerlaatste stukje tot aan de Hengifoss was een hoop klim en klauterwerk. Maar dat maakte de wandeling erg leuk. De wandeling heeft zo’n 3 uur in beslag genomen, maar iedere stap hebben we van de omgeving genoten. Na onze lunch zijn we langs de overkant van de rivier terug gereden naar ons dorp. Onderweg hebben in het grootste bos van IJsland, Hallormsstadaskogur, nog een eindje gewandeld. Hierna waren we wel even uitgewandeld. Dus vlug de auto in, muziekje aan, genieten van de omgeving. Heerlijk! In ons appartement hebben we ons getrakteerd op een lekker biertje. In de supermarkt is alleen licht-alcoholisch bier tot 2,25% alcohol te vinden. Verder verkopen supermarkten ook geen wijn, bier vanaf 2,25% alcohol en sterke dranken. Daarvoor moet je bij een slijterij zijn. En laten we die nu net gisteren hier in Seydisfjordur gevonden hebben! Lekker biertje gekocht dus. Wijn en sterke drank hebben we laten staan. De prijzen hier zijn absurd. Om even een beeld te schetsen: een fles bacardi van 70 centiliter kost hier zo’n 42 euro en een fles wijn begint bij 13 euro. En dan hebben we het over een wijntje wat bij onze Albert Heijn 3 euro kost. Het is maar goed dat wij niet in IJsland wonen. Met onze drankgewoonten zouden we al snel failliet zijn.

We hopen dat we jullie ook in ons volgend vertrek op de hoogte kunnen houden. In ieder geval: tot snel!

Liefs, Marina en Debby

• 30 Augustus 2012 - 04:57

Raymond:

Wat een leuk reisverslag tot nu toe dames! Ik draai de hele week al 12-uurs diensten (7 uur 's-avonds tot 7 uur 's-morgens) en dan is het elke nacht weer een genot om die enthousiaste en vrolijke verhalen over jullie belevenissen te lezen. Blijf je lekker wakker bij! Reageren was er tot nu toe nog niet van gekomen, maar bij deze... :-) Volgens mij zijn jullie een hele mooie reis aan't maken en lekker aan't genieten. Goed zo!! Ik zie op de foto's (tenminste, op die foto's die ik hier kan openen) dat het echt een schitterend landschap daar is. Als jullie terug zijn kom ik alle foto's snel even bekijken. En als jullie dan de mooiste uitzoeken maak ik er een mooi fotoboek van voor jullie! Veel plezier nog daar en ik wacht met smart op jullie volgende verslag... Dikke knuf en tot snel! xx

• 30 Augustus 2012 - 08:48

Cees:

Dear D&M,

Een bos op IJsland? Geen foto daarvan gezien, jammer. Maar OK, dan is er iets om naar uit te zien in het Albelli-album ... Debby inmiddels vegetarier?

Liefs, mede namens N.

• 30 Augustus 2012 - 16:12

Dennis:

Hoi debby en marina,

Goed om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Er zitten mooie foto's bij. Deb je hebt die fotografiecursus niet voor niets gedaan. Voor marina zal het wel ef afkicken zijn dat de drank zo duur is. Nog veel plezier.
    Groetjes dennis, diana, lisa en mike

• 30 Augustus 2012 - 23:16

John:

Veel gewandel dus iedere dag. Goed voor geest en lichaam. Natuur ziet er weer mooi uit. Wat de alcohol verslaving betreft krijg ik spontaan tranen in mijn ogen. Ik stel dan ook maar spontaan een fles rode eigen import pecharmant beschikbaar gewoon omdat het kan. Gr. John en kathinka